Driftstörningar som va under helgen i appen bör nu vara åtgärdat för samtliga berörda!
Vi har dock fått in rapporter om mail som skickats via SportAdmin där de inte kommit fram hos vissa användare eller hamnat i skräpfiltret.
Problemet verkar vara kopplat specifikt till de domäner som finns under Microsofts paraply (Outlook, Hotmail, Live) och mail som skickas genom några av våra verktyg (engångskoder från bokningssidan, kallelser, utskick från medlemsgrupper).
Det ni kan försöka göra är att:
✅ Flagga SportAdmin som säker användare
För användaren som upplever problem kan det hjälpa att flagga SportAdmin som säker användare. Det skickar en signal till Microsoft om att mailen inte är spam.
✅ Lägg till SportAdmin i adressboken
Att lägga till vår utskicksadress (no_reply@utskick.sportadmin.se) i e-postprogrammets adressbok är också en signal att mail ska släppas fram.
✅ Ladda ner appen
För de medlemmar som behöver hålla koll på sin egen eller sina barns aktiviteter är det bästa tipset att be dem hämta hem SportAdmins App. Från appen kan medlemmen ta del av all information som också kommer via mail.